FETA QUINOA COOKIES!

FOOD, Recepten

MAKKELIJK, ORIGINEEL EN ERG LEKKER!

Dit recept kwam ik tegen in het tijdschrift van Jamie Oliver. QUINOA + COOKIES – ja, dat moest ik meteen uitproberen.

Quinoa is een graansoort en vandaag de dag hip en past het binnen een gezonde leefstijl. Daarnaast bevat het boordevol eiwitten, vitamine B2, vitamine E en minarelen als ijzer koper en magnesium. Ik heb er al vele salades mee gemaakt, maar nog nooit koekjes!

What you need:

  • 200 gr witte quinoa
  • 200 gr bloemkoolroosjes
  • 1 grote handvol wilde knoflook
  • 4 eieren
  • 200 gr feta
  • 80 gr havervlokken
  1. Kook de quinoa in 500 ml water. Voeg eventueel wat zout of een bouillon blokje toe.
  2. Doe de bloemkool in de blender en mix tot fijn gemalen stukjes. Doe dit in een kom samen met de gekookt quinoa en de andere ingrediënten. Meng alles goed en zet 30 min in de ijskast.
  3. Vorm met je handen de koekjes. Je kan ze in de oliebakken in een pan of in mijn geval (low- fat) op een bakpapier ongeveer 20 -25 min. in de over. Tot dat ze goudbruin kleuren.

ENJOY IT. 

Verras je vrienden met dit heerlijke recept bij een zelfgemaakte soep, sla of als heerlijk tussendoortje.

Mijn resultaat!! I like...

Mijn resultaat!! I like…

Ready to eat...

Ready to eat…

 

 

 

Plaats een reactie